Voorwaarden, privacy en andere documenten
Ondernemen in de financiële wereld is gebonden aan veel regels en wetgeving. Op deze pagina geven wij je informatie over hoe wij ondernemen en onze dienstverlening invullen.
Wij willen je open en eerlijk inzicht geven in hoe wij werken door eenvoudige, duidelijke informatie te verstrekken over onze vaak complexe producten. Je moet tenslotte het product goed kunnen beoordelen.
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Dienstenwijzer
Vergelijkingskaarten
Hier vind je de verschillende documenten voor complexe en impactvolle producten van de Coöperatie RK Groep U.A. Daarin staat wat wij voor je kunnen doen en wat dat kost. De vergelijkingskaart is bedoeld om meer transparantie over financiële dienstverlening te krijgen, zodat je eenvoudig diensten en kosten kunt vergelijken.
Beloningsbeleid
Betaalgemak
Protocol betalingsachterstanden
Als wij in opdracht van u werkzaamheden hebben verricht, dan brengen wij de daarvoor afgesproken vergoeding bij u in rekening. Dat doen wij aan de hand van een factuur.
Daarnaast werken wij ook als bemiddelaar in verzekeringen. Wij hebben met de meeste verzekeraars afspraken gemaakt dat wij de incasso van de verzekeringspremies verzorgen. In dat geval betaalt u niet rechtstreeks de premies aan de verzekeraar, maar betalen wij die eerst voor u, waarna wij deze premies bij u in rekening brengen met een factuur.
Op de factuur staat duidelijk wanneer u moet betalen. Zolang een factuur onbetaald is gebleven ontvangt u van ons achtereenvolgens een eerste herinnering, een aanmaning en dan een kennisgeving. Deze factuur- en herinneringscyclus duurt maximaal 43 dagen na de zogeheten vervaldatum, zoals opgenomen op de factuur. Blijft betaling alsnog uit dan:
- kunnen wij in geval van een factuur voor betaling van verzekeringspremies de betreffende verzekeraar verzoeken om de incasso van de verzekeringspremies van ons over te nemen. In geval van incasso van verzekeringspremies van verzekeringen van Raadhoven kan de premie-incasso niet worden overgenomen maar zal de verzekering bij uitblijven van betaling worden beëindigd wegens wanbetaling.
- zullen wij de incasso van overige facturen ter (buiten)gerechtelijke incasso overdragen. Ook onbetaald gebleven facturen voor betaling van verzekeringspremies, waarbij de verzekeraar de incasso niet heeft overgenomen of (in geval van) Raadhoven de polis niet heeft beëindigd wegens wanbetaling, kunnen ter (buiten)gerechtelijke incasso worden overgedragen
Als u aangeeft een factuur of premie niet (op tijd) te kunnen betalen, dan beloven wij u dat dat wij daar in alle redelijkheid naar zullen kijken, zullen meedenken in een oplossingsrichting en dezelfde gevallen op een gelijke manier te zullen behandelen. De kaders waarbinnen wij dat doen zijn de volgende:
- Als u een verzekeringspremie niet (op tijd) betaalt, dan kan de dekking van de betreffende verzekering worden opgeschort. Daarover wordt u schriftelijk geïnformeerd.
- Alleen als wij op verzoek van u bezig zijn met het beëindigen van een verzekering kunnen wij de incasso van een openstaande verzekeringspremie opschorten. Bij andere wijzigingen van een verzekering doen wij dat niet.
- Voor wat betreft de betaling van verzekeringspremies kunnen wij samen met u ook voor een andere oplossing kiezen. Zo kunt u kiezen voor een andere betaalmogelijkheid, of een andere betalingstermijn (bijv. per maand in plaats van per jaar) of een aanpassing van de dekking. Daarbij houden wij zoveel mogelijk rekening met uw behoeften, wensen en mogelijkheden en informeren wij u duidelijk wat de gevolgen van uw keuze zijn, bijvoorbeeld bij het aanpassen van de dekking van een levens- of schadeverzekering.
- Wij kunnen met u een betalingsregeling overeenkomen. De betalingsregeling leggen wij vast in een e-mail of overeenkomst, waarin wij aan u bevestigen wat de voorwaarden van de betalingsregeling zijn, welke betalingstermijnen er zijn afgesproken, wanneer er betaald moet worden en waar u terecht kunt met vragen.
- Als u financiële problemen heeft of wij vermoeden dat dat het geval is, dan maken wij dat bespreekbaar en bespreken wij de mogelijkheid van (schuld)hulpverlening. Mocht er een schuldhulpverleningstraject lopen, dan werken wij zoveel mogelijk mee aan een betalingsregeling in dit traject, mits de schuldhulpverlenende instantie lid is van de NVVK of tenminste werkt volgends de kwaliteitscriteria van de NVVK.